Dat kan, bij het splitsen behoudt u beiden uw persoonlijk opgebouwde inschrijftijd.
Hoe kunt u uw inschrijving splitsen?U kunt uw inschrijving zelf splitsen op
www.thuisinlimburg.nl middels de pagina ‘Persoonlijke gegevens’. Daar vindt u de knop ‘Aanvrager 2 afsplitsen’. Vervolgens doorloopt u de stappen om het splitsen in orde te maken.
Reacties en aanbiedingen
Na het splitsen ontvangt u beiden een e-mail met informatie. Aanvrager 2 dient bovendien via een link de nieuwe inschrijving te activeren, zodat de oorspronkelijke inschrijfdatum geregistreerd kan worden. Het activeren moet binnen 4 weken na het splitsen gebeuren, anders komt de inschrijving en de opgebouwde inschrijfduur te vervallen.
Indien u reacties heeft op uw gezamenlijke inschrijving, dan blijven deze reacties behouden op de inschrijving van aanvrager 1. Na de splitsing wordt bepaald of u nog voldoet aan de voorwaarden van de woning. Als dit niet het geval is, kunt u met deze reacties geen woning aanbieding meer krijgen en kan uw positie in de wachtrij veranderen.
Eventuele openstaande aanbiedingen komen te vervallen als u uw inschrijving splitst.
Wanneer kunt u de inschrijving niet splitsen via de website?
In de volgende situaties is het niet mogelijk om zelf uw inschrijving te splitsen via de website:
- U heeft een optie op een of meerdere woningen. Een optie op een woning kan maar door één persoon worden behouden. Maak zelf afspraken over wie welke opties meeneemt naar zijn/haar inschrijving.
- Er is sprake van een geregistreerde voorrang op uw inschrijving.
Indien splitsen via de website niet mogelijk is, dan kunt u contact opnemen met een van de deelnemende woningcorporaties, of met Thuis in Limburg via
info@thuisinlimburg.nl. Vermeld daarbij uw inschrijfnummer, van u beiden de actuele adresgegevens en e-mailadressen en eventueel de verdeling van uw opties.