Wil je een reparatie doorgeven? Van 22 december t/m 4 januari werken onze onderaannemers met minder mensen. Hierdoor kan het uitvoeren van jouw reparatie iets langer duren dan je van ons gewend bent. Wij vragen hiervoor jouw begrip. Lees verder

Welke documenten dien ik aan te leveren tijdens het intakegesprek?

Neem de volgende documenten mee als je in de woning gaat wonen:

  • Een verhuurdersverklaring. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden. Vraag deze op bij je huidige verhuurder.
  • Een inkomensverklaring van de Belastingdienst. Deze mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Vraag je inkomensverklaring aan via ‘Mijn Belastingdienst’. Ga naar het tabblad Inkomstenbelasting. Daar kun je de inkomensverklaring openen en uitprinten. Je kunt ook bellen met de BelastingTelefoon: 0800 0543. Zorg dat je je Burgerservicenummer (BSN) bij de hand hebt. De Belastingdienst stuurt de inkomensverklaring binnen 5 werkdagen naar je op.

  • Als je je woning verkoopt of als er een lijfrente vrijkomt, lever dan een overzicht van je eigen vermogen in.
  • Bij echtscheiding heb je een convenant of beschikking van de rechtbank nodig. Heb je kinderen? Dan moet er ook een ouderschapsplan zijn als zij bij de huurder gaan wonen voor minimaal 50% van de tijd.
Privacyverklaring Cookiebeleid Website door Zuiderlicht