Image00005

Maasvallei vernieuwt: Meer focus op leefbaarheid in een herkenbare, frisse huisstijl

4 september 2024

Onze woningcorporatie heeft veel verschillende huurders die naast elkaar leven en wonen. Van internationale studenten tot gezinnen met jonge kinderen, statushouders en ouderen. Elke groep heeft eigen wensen en behoeften. Deze hebben invloed op de leefbaarheid in de wijken. Daarom vroegen wij onszelf: “Hoe kunnen we meer zijn dan alleen een goede huisvester?”

Bij Maasvallei doen we het anders. We kiezen bewust voor een aanpak waarbij ook het leven in de wijk belangrijk is. “Hoe brengen we mensen met elkaar in contact? Bewoners met elkaar, maar ook medewerkers met bewoners? En hoe betrekken we partners hierbij?”

“We willen meewerken aan een fijne omgeving waarin mensen goed kunnen leven en zich thuis voelen. Dus het stopt voor ons niet bij het aanbieden van alleen een woning. Onze missie ‘goed leven, goed wonen’ is daarbij belangrijk,” zegt directeur Sarah Klein Haneveld. “Alles wat we doen, moet bijdragen aan die betere leefomgeving en de sociale band en veiligheid in onze wijken versterken." 

Verbinden en stimuleren

Sarah Klein Haneveld: “Wij geloven erin dat de bewoners van een wijk veel zelf kunnen. Daar willen we niet aan voorbij gaan en we willen dit stimuleren. Samenwerken is hierbij volgens ons belangrijk. Zo zorgen we samen voor blijvende verandering. We ondersteunen ideeën van bewoners die sociale verbinding versterken. Door bewoners te betrekken bij hun leefomgeving, creëren we wijken waar mensen zich thuis voelen. We willen dat ze om elkaar geven en elkaar helpen.”

‘Kleur in de wijk’

Op 3 september zijn we met alle medewerkers de wijk ingegaan voor verschillende buurtacties. We hebben de handen uit de mouwen gestoken en de wijken Amby, Heer en Mariaberg afvalvrij gemaakt. Ook gingen we langs de deuren om te horen wat er speelt. Dit leverde nuttige en interessante gesprekken op met nieuwe ideeën die we samen met bewoners kunnen oppakken. 

Bewoners hebben ook voor het eerst kennisgemaakt met de nieuwe huisstijl. Sarah Klein Haneveld zegt: “Bij onze plannen hoort ook een andere manier van communiceren. Met het nieuwe logo en de frisse kleuren zijn we sneller herkenbaar in de wijk en kunnen we beter contact maken. Onze vernieuwde website is nu veel toegankelijker. Informatie is sneller te vinden.”

Privacyverklaring Cookiebeleid Website door Zuiderlicht