Terug naar meest gestelde vragen

Hoe dien ik een verzoek tot naamswijziging in?

U dient de volgende documenten te overhandigen, wanneer u een verzoek tot naamswijziging indient:
  • Bij overlijden van een van de huurders, vragen om kopie akte van overlijden en kopie paspoort van degene die achter blijft;
  • Bij samen wonen schriftelijk verzoek, ondertekend door beide partijen, kopie identiteitsbewijs nieuwe contractant, uittreksel GBA met woonverleden waaruit blijkt dat hij/zij al twee jaar woonachtig is op dit adres;
  • Bij huwelijk, kopie huwelijksakte en kopie identiteitsbewijs;
  • Bij samenwonen en een van beide gaat woning verlaten, schriftelijk verzoek ondertekend door beide partijen;
  • Bij echtscheiding, kopie echtscheidingsconvenant. Hierin staat aangegeven wie er achter mag blijven in de woning.
Voorwaarde voor alle bijschrijvingen is dat bewoners een duurzame relatie hebben.

Andere artikels voor Naamswijziging